מכירה את זה שלא ישנת מספיק שעות בלילה וממש קשה לך לתפקד במהלך היום ואימון כושר בכלל לא ניראה כאופציה ?

בין אם זה להסתובב מצד לצד כל הלילה בחוסר מנוחה בגלל מתח או לחץ נפשי, או כל סיבה אחרת שמונעת ממך שינה עמוקה ורציפה, ההרגשה שאנו חשים בגוף, לאחר לילה עם מעט שינה, היא אף פעם לא נעימה ומשפיעה לא רק על איך אנחנו נראים, כיצד אנו מרגישים ובאיזה אופן נתפקד ביום שאחרי, היא גם יכולה להשפיע ישירות על איכות החיים שלנו. שינה עוזרת בין השאר לתפקוד תקין של מערכת החיסון שלנו, לתהליכים קוגנטיביים ולמידה, להפגת מתחים ולאיזון מנגנוני הרעב והשובע.

הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור את היום אחרי לילה עם שינה לקויה, ישפרו את איכות החיים ואולי גם יחזירו לך את השינה האיכותית שאת ככ צריכה

לשתות מים!
חוסר בשעות שינה או שינה לקויה, יכולה להוביל להתייבשות, מה שמביא לתחושת עייפות. במהלך השינה שלנו, הגוף שלנו צורך ממאגרי הנוזלים שבגוף ובמהלך לילה חסר מנוחה, הוא צורך יותר נוזלים, ככה שהתייבשות קלה יכולה לפגוע בריכוז שלך, להביא לכאבי ראש ולתחושת עייפות. אם את חווה לילה כזה, עוד לפני שאת שותה קפה של בוקר- אני רוצה שתשתי 2-3 כוסות מים. פשוט הכיני לך בקבוק מים ליד המיטה ושתי אותו איך שאת קמה. ובמהלך היום הצמדי לבקבוק מים. בכל רגע שתחושי בתחושת העייפות הקשה הזו, שתי כמה שלוקים של מים שאין לי ספק ירעננו ויעוררו אותך לפחות קצת.
כמובן שרענון הפנים במים תמיד נעים ומעורר.

לאכול ארוחת בוקר
בבוקר שלאחר לילה עם מעט שעות שינה, הכרחי שתאכלי ארוחת בוקר טובה ומזינה וזה לא רק כדי להעיר אותך אלא גם כדי למלא את מצבורי האנרגיה שלך שישפרו את הזיכרון שלך ויאפשרו לך להיות יותר ממוקדת במהלך היום. דוגמא לארוחת בוקר כזו היא טוסט אבוקדו וביצה קשה. נסי לדחות את הקפה של הבוקר לאחרי ארוחת הבוקר שלך, כשהגוף שלך כבר ערני יותר באופן טבעי. אני גם מאמינה שבסדר הזה ״שתייה של מים, ארוחת בוקר מזינה ורק אחרי קפה, גם מערכת העיכול שלך תשתפר (במידה ויש לך בעיות עם ״יציאות״)

שמרי על תנועתיות
אם את מבלה את רוב שעות היום שלך בישיבה, את חייבת לקחת הפסקות קצרות כדי ״להניע את הגוף״ ו״לחלץ עצמות״. ישיבה ממושכת במהלך היום עלולה להזיק לגוף שלנו ולהגביר את תחושת העייפות והרצון להרדם. אנחנו יצורים פיזיים, ונולדנו כדי להיות בתנועה. מבלי שאנו שמים לב בכלל, בזמן ישיבה ממושכת הגב שלנו הופך לשפוף יותר, הכתפיים נופלות לפנים, שרירי הירכיים האחוריות מתקצרים וזה גם משפיע על ההליכה שלנו ואיכות החיים שלנו. לכן אני ממליצה, בכל רגע כזה שאת חשה בעייפות והרדמות, זקפי את הגב שלך. אם העייפות ממשיכה בצעי כמה מתיחות או הליכה מהירה ברחבי המשרד כדי להזרים את הדם לכל המפרקים בגוף מה שאני בטוחה יביא לתחושה רעננה יותר.
אימון כושר קצר על הבוקר, אפילו רק 7 דקות, עדיף מכלום – יעורר אותך וישדרג לך את היום.

חשיפה קצרה לשמש
אנחנו מכירים כמובן את החסרונות שבחשיפה לשמש אבל יש גם הרבה יתרונות. אור השמש חשוב לויסות של תפקוד הגוף  והרגלי השינה שלנו. אור השמש משפר את מצב רוחנו ובריאותנו הכללית. אור השמש גם מפעיל את מערכת העיכול שלנו, ממריץ את זרימת הדם וחיוני למערכת החיסונית שלנו. עם כל כך הרבה יתרונות, אור השמש הוא לא רק גורם הנאה אלא גם חיוני עבור אורח חיים בריא.  לכן אני ממליצה, שבמהלך יום העבודה, קחי לך הפסקה קצרה ובה תוכלי לנשום קצת אוויר צח ולקבל קצת מאור השמש ולהטען מחדש באנרגיות.  אפילו 10 דקות יעשו את ההבדל.

לאחרונה, אני משתדלת ללכת לישון יחסית מוקדם, אני מוותרת על שעות צפייה בטלויזיה, ומעדיפה להרדם עם ספר ויותר מוקדם, אבל החיים שלנו הם דינמיים, ולא תמיד מצליחים ללכת לישון מוקדם, ולפעמים גם כשהולכים לישון מוקדם השינה לא בהכרח איכותית, לכן בפעם הבאה שאת עוברת לילה ללא שינה, נסי את הטיפים שלי ותראי אם הם עוזרים לך

נשיקות 🙂