אני רוצה לתת לך כמה טיפים חשובים לירידה במשקל. מאוד חשוב לי להדגיש שאלו טיפים אישיים שלי. כולנו שונים, ויש דברים שיהיו נכונים עבורך אבל לא נכונים עבור מישהי אחרת, לכן אני ממליצה לבחון כל טיפ בזהירות ולקחת ממנו את מה שנכון עבורך!

את הדרכים הברורות לירידה במשקל את כבר מכירה: אימון כושר + תזונה נכונה. לכן, במקום לתת לך חוקים לגבי כמה אימונים את צריכה לעשות בשבוע או איזה מאיזה מאכלים להמנע, אני רוצה להדגיש אספקטים נוספים התורמים לירידה במשקל, שאנשים משום מה שוכחים. וחבל.

תמיד לאכול ארוחת בוקר
למרות שיש מחקרים בעד ונגד ארוחת בוקר, מבחינתי אין דבר כזה להתחיל את הבוקר בלי ארוחת בוקר. לדלג על ארוחת הבוקר בוודאי שלא יעזור לך לרדת במשקל וזאת משום שעל הבוקר הגוף שלך זקוק לאוכל כדי לתפקד במהלך היום, מה גם שדילוג על ארוחות עלול להאט את חילוף החומרים שבגופך. ברגע שאת מדלגת על ארוחת הבוקר זה עלול להשפיע על מה שתאכלי במהלך היום ואף יכול לגרום לאכילת יתר. בנוסף, יש מצב שתרגישי חסרת אנרגיות באימונים שלך, דבר העלול לגרום לך פשוט להרגיש רע במהלך האימון(סחרחורת, בחילה), ואז את סתם תפסיקי את האימון. משהו שלגמרי יכול להוריד את המוטיבציה.

סוג ארוחת הבוקר שאת אוכלת הוא חשוב, אז שימי לב שאת בוחרת אותה בחוכמה.
באפליקציה שלי, יש מגוון של מתכונים לארוחת בוקר שיכולים להיות מצוינים עבורך וישאירו אותך מסופקת עד לארוחה הבאה.

הציבי לעצמך יעדים ומטרות שבועיים
אני יודעת שלרדת במשקל יכול להיות משימה קשה ומתישה, ולשנות הרגלים ישנים זה לא פשוט כלל. חוק מעולה לירידה במשקל, שעובד עבורי גם בהרבה תחומים אחרים הוא, להציב יעדים שבועיים ולעמוד בהם. ברגע שאת מפרקת את המטרה הסופית שלך למטרות ויעדים קטנים, זה הרבה פחות מתסכל וכמובן הרבה יותר קל למימוש.

אם את רגילה לשתות רק קולה מבוקר ועד ערב למשל,  אז הציבי לעצמך מטרה כמו- לשתות רק פעם אחת ביום כוס קולה, ואז משבוע לשבוע להפחית זוהי מטרה שבועית מעולה. או למשל, להחליט מראש על מספר האימונים המקסימלי שאת בטוח תעשי בשבוע הקרוב, ובאמת לעמוד בזה.

ברגע שאת מפרקת את המטרה הסופית שלך (ירידה במשקל) למטרות שבועיות קטנות, זה הופך את כל עניין הירידה במשקל להרבה יותר ריאליסטי, זה פתאום הרבה יותר קל למימוש וגם נותן מלא מוטיבציה להמשך.

אל תהי קשה עם עצמך
לרדת במשקל זה לא משהו שבא בקלות לכולם, ולצערי מאוד קל ליפול לרגשות שליליים ופשוט להרים ידיים בוויתור. אבל ברגע ששומרים על מצב רוח חיובי ואופטימי, זה יכול מאוד לעזור בתהליך הירידה במשקל. מאוד חשוב להשקיע באימונים, להזיע מלא ולאכול נכון, אבל לחשיבה חיובית ואופטימית יש תפקיד מאוד משמעותי (אם לא עיקרי) בכל התהליך הזה של ירידה במשקל.

המחשבות שלנו יוצרות מציאות, את המציאות שאנו חיים בה, לכן שימי לב למחשבות שלך. אם עובר עלייך שבוע קשה, אין לך חשק להתאמן ואכלת יותר מדי מתוקים, לא נורא, אל תקחי ללב, זה לא סוף העולם, את יכולה לשלוט במחשבות שלך ולהציף את עצמך במחשבות חיוביות ואופטימיות. אין לי ספק שזה ייתן לך מלא כוח ומוטיבציה להמשך ולקראת שבועות בהם את יותר במיטבך.

לא לוותר!
אחד הדברים שהכי משפיעים לרעה על הירידה במשקל שלנו הוא חוסר סובלנות. כמה פעמים קרה לך שהתמדת באדיקות במשטר תזונה למשך שבועיים, התאמנת כמו שצריך ואז התלוננת לכל הסובבים אותך ״שזה פשוט לא עובד״ ו״שאת לא יורדת במשקל״. צר לי לאכזב אותך, אבל ירידה משמעותית במשקל לא מתרחשת בין לילה ולצערי גם לא תוך שבועיים שלושה במיוחד אם את מחפשת לרדת במשקל ולשמור על כך לאורך זמן.

הכי חשוב שתאמיני שזה אפשרי ואל תוותרי גם כשהמחשבות הרעות מנסות לערער אותך, ככה התוצאות שאת מחפשת יופיעו. זה יקרה פתאום בדיוק מתי שהכי פחות תצפי להן.

זו גם הסיבה שאני מעודדת צילום תמונות לשם מעקב, ומעדיפה לחסוך ממך את העלייה על ״המשקל״. ברגע שאת מצלמת את עצמך ומתמידה באימונים, את תופתעי מהשינוייים שגופך עובר, וזה משהו שרק תמונה יכולה לשקף.

הכניסי גיוון לאימונים
זה מצויין לשמור על אותה שגרת אימונים ולהרגיש בנוח איתה, אבל, לאורך זמן עלולים להשתעמם ולאבד עניין, וגם הגוף מתרגל לסוג האימון. כדי למקסם את התוצאות, יש צורך לשלב מספר סוגי אימונים.   זאת אחת הסיבות ש- M3 Studio משלב גם אימוני חיזוק וחיטוב וגם אימוני אירובי של ריצה וניתורי חבל.

שילוב של מספר סגנונות אימון, כגון אינטרוולים / טבטה / ריצה / חבל / אפניים / אגרוף / שחייה / משקולות – לגמרי יעשו את ההבדל!  לכן אל תפחדי להכניס דברים חדשים ויצירתיים לשגרת האימונים שלך.

אל תתייחסי לזה כאל דיאטה
דרך החשיבה שלך היא הכל!  אם נכנסת לתהליך של הורדה במשקל ואת מסתכלת על זה כעל דיאטה, את כבר מתחילה את התהליך ברגל הלא נכונה.   לצערי למילה דיאטה יכולות להיות קונוטציות שליליות כמו למשל "הרעבה עצמית", "מסכנות", ו-"עינוי" שצריכים לעבור כדי לראות תוצאות.

כניסה לדיאטה קשוחה יכולה לעבוד לטווח הקצר, אבל ברגע שכבר מורידים משקל ואז חוזרים לשגרה של אכילה נורמלית, מעלים את כל המשקל בחזרה (ולפעמים יותר) אני מכירה הרבה נשים שסיפרו לי שמכל הדיאטות הן רק השמינו.

אנחנו לא רובוטים, אנחנו בני אדם. יש לנו רגשות ואילוצים, ושום דבר קיצוני בחיים הוא לא דבר טוב.
אם את רוצה לאכול בריא יותר, אל תעשי את זה בבת אחת ובצורה קיצונית! במקום, אני ממליצה להכניס את השינויים לאט לאט ובהדרגתיות. לעולם אל תרעיבי את עצמך. אם בא לך חטיף מתוק זה לגמרי בסדר, תאכלי, תהני, אך מצאי את האיזון דרך אימוני הכושר.


!It's all about balance

שתי יותר מים
שתי בין 2-3 ליטר מים ביום, ושתי 2 כוסות מים לפני כל ארוחה.

שימי לב ל"אכילה רגשית"
הרבה מאיתנו שבויות של "אכילה רגשית" מבלי שאנחנו בכלל מודעות לכך.  אכילה רגשית יכולה להיות גורם משמעותי התורם לעלייה במשקל במיוחד אם את אוכלת במצבי לחץ או שעמום. ואז, אנחנו נוטות לתקוע אוכל כשאנחנו לא באמת רעבות (בדרך כלל – מתוקים, מאפים או ג'אנק)

התחילי להיות קשובה ומודעת לעצמך, במיוחד באותם רגעים שאת מרגישה לחוצה או משועממת (לדוגמה, כשלומדים למבחן, או בתקופה לחוצה בעבודה, או סתם מול הטלוויזיה) שימי לב לסימנים של אכילה רגשית: אכילה מתוך שעמום/לחץ, תחושת רעב בראש/בעיניים ולא בבטן, את כל הזמן עם חשק למשהו ספציפי, אלו חלק מהסימנים לאכילה רגשית.

לבסוף, זכרי שירידה במשקל זה תהליך הדורש זמן, התמדה והמון סבלנות. זאת "ריצה למרחקים ארוכים" ולא ספרינט וסיימנו.  אין קיצורי דרך. נקודה. לכן, עשי את הדברים הנכונים עבורך וגופך יחזיר לך באותו המטבע.